سیر کوهی و خواص آن

سیر کوهی و خواص آن

سیر کوهی و خواص آن

خواص سیر کوهی،عکس سیر کوهی،گیاه سیر کوهی،خاصیت سیر کوهی،فواید سیر کوهی

یکی از سبزی های پرخاصیت کوهی سیر کوهی است که به والک هم شهرت دارد.جالب است بدانید که سیرکوهی یا سیر وحشی (Allium canadense) گیاهی است چندساله از راسته Asparagales و خانواده Alliaceae که از طریق بذر و پیاز تکثیر می یابد.البته ریشه ها به قسمت پیاز متصلند و تار مانند ورشته ای بوده، به پیاز قهوه ای رنگ متصل می گردند.قابل ذکر است که ساقه ها بلند، ایستاده، نرم و دارای بوی شبیه بوی پیاز، برگها کشیده و باریک و نرم و در قسمت پایه قرار می گیرند.جالب است بدانید که گلها به صورت مجتمع در انتهای ساقه گل دهنده مشاهده میشوند.بهتر است بدانید که اجتماع گلها دایره ای شکل بوده و به رنگ صورتی می باشد.
سیر کوهی،خواص سیر کوهی،والک

گفتنی است که با نام های پیاز خرسی، سیر جنگلی، سیر خرس نیز از آن یاد می گردد والک بسیار ملایم تر و شیرین تر از سیر معمولی می باشد و بیشتر مصرف دارویی دارد. بوی آن شبیه پیاز است.بدنیست بدانید که قسمت مورد استفاده ی والک، گیاه جوان و خیلی کم از گیاه خشک شده یا عصاره آن می باشد.

سیر کوهی،خواص سیر کوهی،والک
خواص و اثرات دارویی والک را بشناسید:بهتر است بدانید که والک در موارد تصلب شرایین، اسهال، اتساع روده ای، آنفلوانزا، برونشیت، بیماری اسهال خونی از نوع آمیبی و سیاه سرفه به کار می رود.در ضمن خوردن آن تنفس را آسان و تنگی نفس را درمان مى نماید.جالب است بدانید که مداومت در خوردن والک سبب ریزش موى سفید و در آمدن موى سیاه به جاى آن می گردد. این خاصیت به علت داشتن فلز منگنز است که در آن زیاد بوده و عامل سیاهى موى بدن انسان است.موجب تسکین دهنده ی درد روماتیسم ، سیاتیک و نقرس می باشد.گفتنی است که ادرار را باز مى کند و رنگ چهره را نیکو مى سازد.

سیر کوهی،خواص سیر کوهی،والک7
بهتر است بدانید که شربت والک براى مبتلایان به تب و آبله مرغان و سرخک بسیار مفید و موثراست. غرغره ی جوشانده ی آن براى درمان دردگلو و گفتنی است که گل والک نیز اسهال را بند مى آورد و ضماد برگ آن بر روى دکمه بواسیر خونى نافع است.

سیر کوهی،خواص سیر کوهی،والک
بهتر است بدانید که از برگ این گیاه تا می توانید استفاده کنید و چنان چه در اختیار ندارید از سیر معمولی چه از برگ و چه از پیاز آن میل نمایید. اثر گیاه تازه بهتر از پخته ی آن است. برگ آن را همراه با جعفری و پیازچه به صورت سبزی خوردن یا سالاد، سوپ، آش کوکوی بدون تخم مرغ می توانید میل کرد..این گیاه بسیار پرخاصت است.

سیر کوهی و خواص آن

مطالب مرتبط:

سیر

پیاز

پیازچه

موسیر




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: